Home Norges Bandyforbund
Terminlister Resultater Landslag NM Informasjon Notiser Turneringer Adresser Regelverk Kurs Bilder Historie Statistikk Linker Diskusjonsforum World Floorball Championships 2000 Utviklingsavdelingen International Floorball Federation

Under VM vil trioen Thea Winger, Maria Skarsmo og Hanne Eriksen bringe oss litt innside-informasjon fra den norske troppen i sin dagbok her på innebandy.no.

Dag 6
Fridag!

I dag våknet vi som vanlig, etter litt frem og tilbake tok de fleste turen ut i gangen for å se hva som stod på dagens program. Der sto det:
Frokost 08.00
Trening 10.00
Lunsj 12.00
Musum 13.30
Lunsj 2 15.00
”Bowling” 16.00
Middag 20.00
Sov 21.30

Alle så ut som noen spørsmålstegn når de så programmet, for ingen visste hva verken Musum eller ”bowling” var for noe. Det vi visste var at vi skulle til en annen by, og at det ikke fantes noe bowling der!

Alle spekulerte fælt på hva Musum var, noen fant til og med ut at de skulle ”google” det! Alle ble etter hvert overbevist om at Musum måtte være en polsk by. Men da Andreas presenterte, Musum som en dårlig stavet versjon av MUSEUM, var det mange skuffede ansikter. Og det var vel akkurat det de ville se.

Under dagens jogge tur i ”dyreparken” (som egentlig bare er en sti langs ett stort vann rett utenfor hallen) så vi ENDA mer av hva Polen har å by på av ville dyr. EN BJØRN!

Så fort har vi vel aldri sett jentene springe! Garantert ny rekord på 60 meteren for de fleste. Unntatt Victoria Hansen som hadde veldig lyst til å hilse på denne polske bjørnen. Men når alle hadde løpt og hun sto alene og skjelte ut bjørnen som ikke skjønte hva ”snill bisk”, ”dekk” eller ”sitt” betydde, kom også Vicky ganske fort etter.

Treninga gikk som vanlig og vi dro tilbake til hotellet og dusjet å spiste.

Etter en ganske lite mettende lunsj, bestående av tomatsuppe med ris (???), dro vi for å se ”bowling” som viste seg å være semifinalen mellom Sverige og Finland, hvor Sverige vant overlegent.

Etter kampen dro vi for å spise pizza på en restaurant som tydeligvis ikke var vant til så mange gjester på en gang. Vi satt der i 2 timer og da hadde halve gjengen spist opp sin mat, mens resten ikke hadde fått noe som helst!!!

Men omsider hadde vi alle fått mat, selv om noen måtte spise rimlig viggo! (Aleine)

Mens vi satt og ventet på maten fikk forresten vår gode venn Camzy øye på en kjekk gutt som satt på bordet ved siden av. Dette førte selvfølgelig til masse oppstyr rundt hvem som skulle gå bort å spørre om ett bilde. Etter ganske lange og heftige diskusjoner, tok en av lederne ansvar. LARS! Lars tok kameraet i hånda, gikk rett bort og prøvde å få et bilde. Den polske stakkars kjekkasen så ikke akkurat ut til å like å bli tatt bilde av en stor tøff moromann med halvlangt hår og piqueskjorte, så han plasserte hånda godt foran trynet og løp inn!

Når Lars kom tilbake etter å ha fått applaus for sitt mislykkede forsøk på å avbilde kjekkasen, så han rimelig skuffa ut.

Vi skjønte omsider at det måtte en dame til! Anne Sofie Stigum tok saken i egne hender og gikk bort å spurte om ett bilde, og det fikk hun!

Dag 5
Klokka 07.30 ringer en av Sandras fem ringeklokker, Hanne hiver seg som vanlig irritert over telefonen til Sandra og skrur av alle fem!! Sandra ser ikke ut til å ha merket noen verdens ting, og sover vidre i dvalen sin. 07.55 skvetter sandra til og brøler oppgitt, ” Hanne det er fem minutter til vi skal møte!, jeg våkna ikke i dag heller jeg...”. Nei, Nei” sier Hanne og holder for seg selv at det er hun som skrur av vekkeklokkene hver dag etter første ring...

Senere på dagen skulle Sandra teste ”veien til insektenes død”, med sin egen ”veien til førerkortet” og i sin iver etter og ta knekken på og skvise en uskyldig liten mygg, sparker hun ned rommets eneste potteplante og gjødsler hele gulvet med jord. Bra Sandra!

Etter frokost dukke plutselig den bortkommende skoen til Maria opp, etter at ”Camzy” fant ut at hun skulle rydde litt i keeperbagen som tydeligvis ikke hadde vært åpnet etter gårdagens kamp. Skoen lukter enda ”camzys” keeperduft. Takk Camilla!

Under dagens joggetur i ”dyreparken” fikk endelig en av skribentene av dagboka sett ”slangen”, så kanskje er ”slangen” vår en ordentlig slange.

Etter lunsj tok hele laget turen inn til ”byen” der vi gikk bananas og tømte bortimot hele kosmetikk butikken. Alle var overbegeistret over hvor billig det var.

Alle er nå slitne, trøtte og litt skuffa etter en lang dag, med tap mot Sveits. Nå ser vi fram til en ”hviledag” før kamp mot Tsjekkia på søndag.

BTW:
Årets største ”bug party” ble akkurat oppdaget og arrangsjert av Marte og Malèn som fant rommet sitt overfylt av alle polens insekter.. Lærer vi aldri?
...Tydligvis ikke...!

Dagens Malèn: ” Skjuus mee, cæn I pliz get...................................ketshjupp” (Malèn litt frustrert over mangel på ketchup under dagens lunsj, som besto av kylling og ris)

Dagens sitat: Under dagens trening, skulle stian vise ”skills” og ta en straffe under lagets interne straffekonk. I det han skal til å ta straffen, stopper han opp og spørr: ”Æ’re lov å løpe el?” Etter å ha vært med i tre VM’er som fysio, har det tydlig vis ikke helt kommet fram at man faktisk løper når man spiller innebandy. Det skal også nevnes at Stian faktisk klarte å score, og slapp dermed og kjøpe is til Karoline, som var overbevist over at Stian ikke kom til å score.

Dagens Trøndersitat: ” Du bli itj fin ut’n mokkasin”

Dag 4
Idag fikk vi sove lenge!!!! En halvtime lenger enn vanlig, til klokken 08.00.

Vi spiste frokost. På ekte norskt vis gikk vi så på tur i skogen med ”villmannen” Stian!

Norges U19 lag gikk rundt ”vannet” og ble ett lett bytte for Polens mange insekter som kvelden før hadde fest på rommene våre. Og vi takker Sandras ”Veien til Førerkortet” for veien til insektenes død.

I dag skal vi huske å ha vinduene igjen når vi har lyset på om kvelden slik at vi slipper flere insekt innvasjoner!!

Her i Polen spiser vi frokost, lunsj, middag og kveldsmat på hotellet. Så langt har vi fått kylling og ris til hvert lunsj-måltid. Hvert måltid etterfølges av Stians ”sjekkrunde” hvor han går rundt boret og sjekker at alle spiser maten sin. Noen er flinke og hører på Stian, mens andre (Camzy) slenger vilt med leppa! Som er mett etter ett par skjeer ris.

Hele laget er veldig fornøyd med rommene og dets standard, utenom Cecilie, som har gnagsår i ørene. Hun har hele tiden gledet seg til å komme vekk fra nabo bikjene. Og nå er det første og siste hun hører hver dag, hotellets nabo bikje. Eller som Cecilie kaller den, ”Jævla fillebikkje”. Det er bare rom nummrene 19,20,30 og 34 som hører bråket, men resten av gjengen får også gnagsår i øra av all sytinga. ”Slutt å sipp” høres det fra ”dolla” nederst i gangen.

Middagsdiskusjoner! Under middagen i dag har vi tatt opp flere fritende temaer. Alle synes dette var morsomt utenom Marna Lunde som hadde problemer som hadde problemer med å svelge grapefrukt saften etter Theas undring over p.H verdien av urin. Noe Live visste mye om. Å der satt vi den neste halvtimen å hørte på foredrag om urinens P.H. Neste tema på menyen var antall doruller vi har brukt, og hvor mange hvert rom har brukt (vi fant fort ut hvem som har driti mest. Vi sier bare Mias motto, 5 om dagen er bra for magen) . Vel og merke har vi tømt hele jævla hotellet for dasspapir, både det gule, hvite, blå og oransje. Da er det ikke rart de må bruke matpapir som servietter.

Som på alle lag, har vi enkelte som er litt ”rotete” av seg. Og frk. Maria Skarsmo har klart å rote bort sin ene blåe utesko. Fortsatt savnet....

På joggetur før kamp, fikk vi idag også oppleve det dyriske livet i Polen.

Først jogget vi forbi alle froskene, som fortsatt kvakker like høyt. Noen meter senere støtte vi på en halvmeter lang salamander, og enkelte hevder igjen at de har sett den mye omtalte slangen. Som førte til at Live måtte bære Silje resten av veien, og Karoline trampet iherdig for å lokke dem til seg. (eller som hun sa, skremme dem vekk)..

Undertegnede har fortsatt ikke sett ”slangen”.

Etter kamp var det enda ett måltid, og FRI!

Vi fikk til og med lov til å spise is, etter at Ece ba pent.

Avlsutningsvis, vil vi si at vi glemte å lukke vinduet på Hanne og Sandras rom, så nå ble det ATTER en gang ”bug party” mens vi satt å skrev dette.

Hanne har nok lest ”veien til fluedøden” for hun er en KILLER på å treffe helt rett med boka.

Hanne ble akkurat bokstavlig talt tatt med buksene nede. Etter intens insektjakt og dagboksskriving ble Hannne til slutt litt varm, og bestemte seg for å tusle ut i hotell gangen med buksa nede. Hvor hun støtte på en fra Norges Bandyforbund (leder av seksjonsstyret). Stakkars Hanne som trodde hotellet bare var bosatt av U19 laget. Upss...

Dagens Malèn: ”Balle!! Jeg fikk en flue i øyet” (På vei hjem fra kamp)

Dagens Trøndersitat: ”Bli itj no fest ut’n skinnvæst” (Thea- Fy Fa** trøndere er harry ass!)

Dagens kommentar: ”Stian! Hold kjæft gå å sætt dæ!!”

Dag 3
Dag 3, dagen for dyriske opplevelser, startet med lek! 08.00 var hele gjengen ute og lekte stratego. Der lag sør gikk av med en knusende seier.

Tid for frokost, det ble servert rundstykker, egg og masse annet godt. Etter frokost samlet alle seg på rom nr 24, der heiarop var tema. vi brukte vel 15 minutter på og komme i gang og hadde store problemer med å bli enig inntil Thea presenterte det som ble det endelige resultatet.

Etter mye fram og tilbake var alle på vei til hallen der dagnes treningsøkt ventet på oss. Under lufteturen før trening ble vi ønsket velkommen av polens MANGE frosker.. På vei tilbake fikk Malèn øye på en ”slange” og hylte høyt, noe som fikk hele laget til å spurte tilbake til hallen på ganske kort tid.

Deretter fulgte en vanlig treningsøkt.

Når vi kom tilbake fra trening spiste vi lunsj etterfulgt av noen timers aktivhvile :)

Men rett før kamp, hadde alle jentene det moro, untatt en! Hanne ble utsatt for gruppepress og måtte etter mye om og men SMINKES, på betingelse, aldri mer mas! Jentene sto omkring og flirte mens Hanne fikk seg en real make-over!

Denne dagen har vært en dag for dyriske opplevelser, på høyt nivå. Frosker (med høyt lydnivå), og til og med POLSK SVANE! Og selvfølgelig ”slangen” til Malen.

Nå står kamp på programmet, og vi gleder oss!!!

Alle var slitne, gira, happy, glade, stolte etter 4-2 seier over Latvia. Utenom Thea som måtte ta dopingtest! OG gravidietstest! HEIA THEA! Alle er litt nysgjerrige på hvorfor Thea måtte ta graviditetstest, men det forblir ett mysterium.

Som nevt tidligere var sminking av Hanne, mot hennes vilje. Så revansj stod på programmet! Dette gikk utover Camilla ”Camzy” Trøgstad , som var hovedsminkør under Hannes ”hva faen har du gjort med trynet mitt” opplevelse.

Dagens Trøndersitat: 'D bli itj no rock ut’n tennissokk'

Dagens Kommentar: FY F***, jeg sverger på livet mitt jeg så slange!!!- Malèn Simonsen (under dagens joggetur)

Dag 2
Vi var oppe klokken 6 og spiste en fortreffelig frokost på båten.

Vi dro fra båten klokken 7, samtidig som en av trailersjåførene gikk av båten med en ekstra telefon i lomma. Takk til Hanne som må klare seg uten mobil resten av uka!

Mer buss....

Sov.. spis... film... 5 timer...

ENDELIG fremme ved hotellet i Polen. Hotellet møtte kanskje ikke alles forventninger, men etter en nærmere titt, så det bra ut og alle er fornøyd.

Vi har akkurat fått rominndelingen og treningsutstyr. Den siste timen har alle løpt rundt som gale for å få riktige størrelser. Og vi har spist polsk suppe og været er strålende!

Det var alt!

Dagens trøndersitat: ”Bli itj nå fart ut n’bart”

Dag 1
Mandag formiddag møttes alle glade og fornøyde 11.30 på ullevåll stadion, untatt Live hun kom 11.55...bombe! Bussen var av førsteklasse og alle kapret to seter hver, klar for 10 timer på bussen.

Etter bare 5 minutter på vei mot slevikjentene ble vi vitne til ett forhold som gikk i dass i full offentlighet på bussholdeplassen der vi fant ut at vi måtte vente i 10 minutter. Fin underholdning! (Vi sto her, fordi Stian glemte pass, eller som Stian sier, skulle bare hente noen videofilmer)

Etter en times kjøretur plukket vi opp Slevikjentene i Sarpsborg. Hvor Marie Lies mor hadde med seg nybakte boller, en stor takk til Solveig! Det var akkurat det som skulle til for å få Ece til å holde kjeft i 10 minutter! J Reddende engel med andre ord. :P

De neste timene gikk med til spising (bare sunn mat så klart), soving og noen gode timer søvn ettersom at Stians robotfilm ikke var noe spesielt å følge med på!

Kebab i brun saus var en av 3 interessante rettene som sto på menyen når vi ankom stedet vi skulle spise. De var like interessante etter at vi hadde spist.

Tilbake på bussen igjen: sov, spis, film....

Til slutt var vi fremme ved Ystad hvor vår ferge (full av trailersjåfører) ventet på oss.

For spørsmål om sidene ta kontakt med innebandy@nif.idrett.no